ΑΠΟ ΤΙΣ 28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ...

«ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΟΛΑ ΚΟΚΚΙΝΑ & ΜΠΛΕ»! O ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ONLINE... στη διεύθυνση pan-ola.blogspot.com


Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2008

Η παρέμβαση του Κωνσταντίνου Τσακίρη

Λίγες ώρες πριν τη συνεδρίαση του προχθεσινού Δ.Σ., απέστειλα την παρακάτω επιστολή με φαξ, και ήμουν απών από το Συμβούλιο.

Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου 2008

Προς μέλη ΔΣ Πανιωνίου ΓΣΣ ΠΑΕ (παρακαλώ όπως διαβαστεί στην αρχή της σημερινής συνεδρίασης).

Αγαπητοί κύριοι,

Σας αποστέλλω το παρόν ενόψει του σημερινού ΔΣ που συγκαλέσατε και έχοντας στις σκέψεις μου τη δυσάρεστη κατάσταση που τελευταία επικρατεί στην ΠΑΕ.
Ως ιδιοκτήτης αλλά και ουσιαστικός μόνος χρηματοδότης, θέλω να επισημάνω τις παρακάτω παρατηρήσεις, σκέψεις αλλά και αποφάσεις μου. Είναι στην κρίση σας πόση σημασία θα δώσετε ή όχι.

Εσωτερικά είχα καταλάβει εδώ και περίπου 9 μήνες ότι δεν μπορώ (για δικούς μου, ψυχολογικούς και επαγγελματικούς κυρίως λόγους) να συνεχίσω να διοικώ την ΠΑΕ. Ήμουν δε πεπεισμένος, ότι εάν συνέχιζα τη διοίκηση θα έκανα πολλά σφάλματα που θα ήταν εις βάρος του συλλόγου που αγαπάω. Το συμπέρασμα μου αυτό το εξωτερίκευσα μετά από κάποιους μήνες, σε κοντινούς μου φίλους και συνεργάτες αρχικά (περιλαμβανομένων πολλών από εσάς) και αργότερα δημόσια, μέσω συνεντεύξεων μου στα ΜΜΕ.

Δικαιολόγησα τον εαυτό μου ότι δεν παρατάω τελείως τον σύλλογο, αφού εξακολουθώ να τον χρηματοδοτώ και μάλιστα με πολύ μεγαλύτερη θυσία αυτές τις ημέρες απ’ ότι στο παρελθόν, όπου η παγκόσμια οικονομία ανθούσε και τα λεφτά που ξοδεύονταν δεν ?πονούσαν? όσο σήμερα. Εκτός από το παραπάνω επιχείρημα προς καθησύχαση της συνείδησής μου, σκέφτηκα ότι αντικειμενικά δεν είχα ποτέ γνώσεις μάνατζμεντ ποδοσφαιρικής ομάδας και ότι πλέον για τα επόμενα 2 χρόνια η ΠΑΕ έχει αρκετά έσοδα για να μπορέσει να κάνει διαχείριση κάποιος μηχανισμός ανεξάρτητος από τον ιδιοκτήτη (κάτι που πιστεύω πως όλοι συμφωνούμε και είναι προς το καλό του συλλόγου).

Στο σχήμα της διάδοχης κατάστασης, στο οποίο όλοι εσείς είστε σύμφωνοι de facto με τη παρουσία σας στο ΔΣ, πήρα δύο βασικές αποφάσεις.

Πρώτον, το να παραμείνουν υποχρεωτικά ο Χριστόφορος και ο Γιώργος Τσέλιος, όχι μόνον ως προσωπικοί μου φίλοι, αλλά και ως μερική (τουλάχιστον) συνέχεια της προηγούμενης διοίκησης - κάτι που επιθυμούσα.

Δεύτερον, αποφάσισα ενώ οι δύο παραπάνω να παραμείνουν, να έρθει κάποιος καινούργιος άνθρωπος ως Πρόεδρος, με τη «δύναμη» και την ευθύνη της τελικής απόφασης. Αυτό έγινε γιατί επιθυμούσα τα εξής:

Μία φρέσκια ματιά και κρίση επί του τρόπου λειτουργίας της ΠΑΕ. Αφού γνωρίζοντας τη δική μου απειρία αλλά και των συνεργατών μου σε αυτό το θέμα. Παρατηρώντας πολλά πράγματα που γινόντουσαν είτε λάθος είτε καθόλου, ήμουν και είμαι πεπεισμένος ότι είχαμε μεγάλες ελλείψεις σε αυτόν το τομέα.

• Επιθυμούσα οι παλιοί μου συνεργάτες να εξακολουθούν να έχουν από πάνω τους ιεραρχικά κάποιον, όπως είχαν εμένα προηγουμένως.

• Επιθυμούσα να από-προσωποποιηθεί το μοντέλο διοίκησης από εμένα, αφού τον Φάνη δεν τον γνώριζα ποτέ πολύ καλά, ούτε είχαμε κάποια ιδιαίτερη φιλία. Διατηρούσαμε μόνο μία σχέση αλληλοσεβασμού, κυρίως για την αμοιβαία αγάπη μας για τον Σύλλογο (εκφρασμένη με τις οικονομικές μας θυσίες και όχι μόνον), ενώ με τον Χριστόφορο και τον Τσέλιο ήμασταν και είμαστε φίλοι.

• Επιθυμούσα ένα μοντέλο διοίκησης πιο οργανικό και λιγότερο προσωπομετρικό, όπως ήταν επί ημερών μου. Π.χ. ήθελα πραγματική και ουσιαστική λειτουργία των οργάνων όπως το ΔΣ ή η επιτροπή μεταγραφών, οργανικές θέσεις με συγκεκριμένες γραπτές περιγραφές και όρια ευθύνης και πρωτοβουλίας, εσωτερικά γραπτά reports, scouting, διαδικασίες αγορών, ιατρικά ιστορικά, διαδικασίες τακτικών μίτινγ, οικονομικός έλεγχος μπάτζετ σε τακτά χρονικά διαστήματα (2 φορές το μήνα) κλπ, όπως δηλαδή θα έπραττε μία άρτια οργανωμένη εταιρία με τζίρους εκατομμυρίων ευρώ.

Η φετινή χρονιά μας βρίσκει σε κακή βαθμολογική θέση. Αλλά πραγματικά, αυτό είναι το λιγότερο που με ενδιαφέρει. Το τραγικό είναι ότι είμαστε αντιμέτωποι με μία αποτυχία παταγωδών διαστάσεων, εάν αναλογιστεί κανείς ότι φέτος ξοδέψαμε σχεδόν 10 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό ρεκόρ στην ιστορία στην ιστορία του Συλλόγου και ποσό σχεδόν όμοιο με αυτό του ΠΑΟΚ και του Άρη (άρα είναι και η πρώτη χρονιά που δεν έχουμε δικαιολογία χαμηλού μπάτζετ). Το χειρότερο δε απ’ όλα είναι ότι μου δίνεται σαφής εντύπωση πως μία τέτοια αποτυχία δεν θα οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες, αλλά μόνο σε πράγματα που είναι (ή θα έπρεπε τουλάχιστον να είναι) υπό τον έλεγχο μας.

Να ξεκαθαρίσω εδώ για να μην παρεξηγηθώ, ότι μπορεί μέρος ή και όλα τα προβλήματα να προέρχονται από την διοίκηση των ημερών μου. Επίσης μπορεί να είναι και λόγω δικής μου ανάμειξης μετά τον Αύγουστο, την οποία πολύ κακώς είχα, ζητάω συγνώμη και να ξέρετε ότι και την στιγμή που την έκανα ήξερα μέσα μου ότι ήταν σφάλμα.

Ειλικρινά όμως δεν με νοιάζει σήμερα ποιος φταίει, όπως και δεν θα έπρεπε να νοιάζει κανέναν που αγαπάει τον Πανιώνιο το ποιος φταίει, αλλά μόνον το πώς θα διορθώσουμε τα παραπάνω. Πως σε 20 χρόνια από σήμερα μπορούμε όλοι να κοιτάξουμε πίσω και να πούμε με το χέρι στην καρδιά ότι τότε κάναμε ότι μπορούσαμε, πέρα από εγωισμούς, προσωπικές διαφωνίες, με πλήρη αυτοκριτική και με αγάπη και σεβασμό στον Σύλλογο που παλαιότερα διοίκησε ο Δάλλας.

Είτε πιστεύω ότι γνωρίζω τους λόγους της κατάστασης αυτής, είτε δεν τους γνωρίζω, αποφασίζω να εναποθέσω όποια ελπίδα επίλυσης τους σε εσάς, μέσω του πλαισίου που ανέφερα παραπάνω ότι επιθυμώ να λειτουργήσετε.

Αν και παίζω το χαρτί του αγνωστικιστή παραπάνω, θα τολμήσω να κάνω μία παρατήρηση.

Όλοι είδαμε με λύπη και ντροπή στο Καραϊσκάκη τους παίκτες μας να τσακώνονται όταν κάποιος συμπαίκτης τους έκανε κάποιο λάθος. Είδαμε όλους μας τους ποδοσφαιριστές να έχουν την νοσηρή νοοτροπία της αποβολής ομαδικής ευθύνης. Κανείς τους δεν φαίνεται να δέχεται να πληρώσει τα λάθη του άλλου (υπενθυμίζω ότι αυτός ήταν ένας βασικός λόγος της απομάκρυνσης του Λίνεν).

Πολύ φοβάμαι, ότι διακρίνω μία παρόμοια νοοτροπία και ανάμεσα μας. Εάν εμείς, που όλοι αγαπάμε τον Πανιώνιο ΓΣΣ (με εξαίρεση τους Γ. Απέγητο και Γ. Οικονομάκη που μπορεί ακόμα να μην τον ερωτεύτηκαν αλλά τον σέβονται) δεν καταφέραμε να λειτουργούμε ως σύνολο δεχόμενοι να πληρώσουμε για τα λάθη του διπλανού μας, πως περιμένουμε κάτι τέτοιο από τους ποδοσφαιριστές που είναι εδώ περαστικοί και 10-20 χρόνια νεώτεροι μας;

Καταλήγω στο ότι υπάρχουν δύο λύσεις, από τις οποίες καλείστε να διαλέξετε τη μία εξ αυτών.

1. Εάν στο σημερινό ΔΣ υπάρξει έστω και μία παραίτηση ή απομάκρυνση, θα συγκαλέσω Γενική Συνέλευση να διαλυθεί όλο το ΔΣ. Θα κάνω καινούργιο ΔΣ και θα είμαι Πρόεδρος εγώ με μόνο μέλος την γυναίκα μου. Ας παρατήσω όλες μου τις δουλειές μέχρι τέλος της σαιζόν και ας το πάω μόνος μου και ότι βγει.

2. Θα συνεχίσετε τη διοίκηση της ΠΑΕ, στα παραπάνω πλαίσια, όλοι μαζί, σαν Πανιώνιοι, σαν ΣΥΝΟΛΟ και με τον γραπτό μου όρκο για ΚΑΜΙΑ παρέμβασή μου ή παρενόχληση, παρά μόνον εάν το ζητήσετε εσείς σαν Σώμα και εάν εγώ κρίνω ότι μπορώ να βοηθήσω.

Λάθη έχουμε κάνει όλοι (και περισσότερο εγώ, ο Χριστόφορος, ο Τσέλιος και ο Φάνης). Τα λάθη αυτά είναι πολλά, μεγάλα και μικρά, αλλά έγκλημα δεν έχει γίνει ακόμα.

Εύχομαι σε ότι απόφαση πάρετε να γίνει με γνώμονα το σεβασμό απέναντι στην ΙΔΕΑ του Πανιώνιου Γυμναστικού Συλλόγου Σμύρνης αλλά και σε εμένα προσωπικά.

Μετά Τιμής,
Κωνσταντίνος Τσακίρης

Επικροτώ την ομόφωνη απόφαση (και όχι 5-4, 7-6 η 36-34 όπως γράφθηκε) για αποδοχή παραίτησης του κ. Λεμονή. Η απαίτηση ενός προπονητή, μετά από 3 εβδομάδες, σε έναν Σύλλογο Α Εθνικής για απομάκρυνση του Διευθύνοντος Συμβούλου και του Τεχνικού Διευθυντή (και μέλη του Δ.Σ.) είναι εξίσου παράλογη, άδικη, ασεβής και πραξικοπηματική με το να απαιτεί μια διοίκηση την κατάρτιση της μισής ενδεκάδας από τον προπονητή.

Όμως, ερμηνεύω την τελική απόφαση του Δ.Σ. ως μη συμβατή με τις επιθυμίες μου, όπως αυτές συνοψίζονται στην παραπάνω επιστολή (κυρίως στα σημεία που έχω υπογραμμίσει).

Ως εκ τούτου θεωρώ ότι το μοντέλο διοίκησης που ήθελα να αφήσω πίσω μου το τελευταίο εξάμηνο απέτυχε και πρέπει πλέον να διαλυθεί το ΔΣ και να ξεκινήσουμε από το μηδέν. Ταυτόχρονα, δυστυχώς, η αποτυχία αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να ζημιωθεί αφάνταστα η εικόνα του Συλλόγου προς τα έξω και να δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση.

Είναι επόμενο πολλοί να ψάχνετε για υπεύθυνους, ένοχους, αθώους και αγίους. Συνηθίζεται η απλούστευση αυτού του είδους στον συναισθηματικό χώρο του ποδόσφαιρου. Επειδή όμως θεωρώ πως ειδικά αυτές τις μέρες πρέπει να αρχίσουμε να ασκούμε την αυτοκριτική που όλοι οφείλουμε εδώ και πολύ καιρό, θα αναφερθώ μονό σε ότι αφόρα εμένα.

Για το τελευταίο εξάμηνο, πιστεύω ότι πιθανώς το όλο εγχείρημα διοίκησης ομάδος ποδόσφαιρου, από ανθρώπους με περισσότερο μεράκι και αγάπη παρά ειδίκευση, εν απουσία του ιδιοκτήτη, ήταν μάλλον ουτοπικό από την αρχή (το χειρότερο δε είναι, ότι πολλοί φίλοι μου με είχαν προειδοποιήσει για αυτό). Τελικά κάποιοι θα πληρώσουν το τίμημα ενός αποτυχημένου “πειράματός” μου. Άλλοι δικαίως, και άλλοι αδίκως.

Αποφάσισα να προβώ στις ακόλουθες ενέργειες τις οποίες και θεωρώ ότι αποτελούν μονόδρομο:

• Λύση συνεργασίας με το Διευθύνων Σύμβουλο, Πρόεδρο και παιδικό μου φίλο Χριστόφορο Μαυρόπουλο, καθώς και τον Τεχνικό Διευθυντή, Μέλους του Δ.Σ. και φίλου μου Γιώργου Τσέλιου. Στην παρούσα φάση τα καθήκοντα τους θα αντικατασταθούν προσωρινά, από το ανθρώπινο δυναμικό της ΠΑΕ (Γιάννης-Εβανς Παυλόπουλος) αλλά και του Ερασιτέχνη (Παύλος Κορκίδης, Γιώργος Κωνσταντινίδης).

• Τη σύγκλιση έκτακτης Γ.Σ. στις 29 Δεκεμβρίου για τη συγκρότηση νέου Δ.Σ.

• Την (κατά δύναμη) έντονη παρουσία μου και ανάληψη πλήρους ευθύνης για ότι καλό και κακό συμβεί μέχρι το τέλος της φετινής αγωνιστικής περιόδου.

• Ο Γιώτης Σταματόπουλος είναι ο προπονητής του Πανιώνιου μέχρι το τέλος της φετινής σαιζόν και όχι «προσωρινός» ή «υπηρεσιακός».

Οι παραπάνω ενέργειες είναι άμεσες αλλά δεν αποκλείω το ενδεχόμενο να υπάρξουν και μερικές άλλες στο εγγύς μέλλον.

Ζήτω συγγνώμη από όποιον πραγματικά αγαπάει τον σύλλογο για το πως τον κάναμε να νοιώσει τις τελευταίες ήμερες. Όλα έγιναν υπό την δίκια μου βάρδια. Είμαι ο πρώτος που πρέπει να αποχωρήσει και ο μόνος που δεν μπορεί. Αντ αυτού τιμωρώ τους φίλους μου μεταξύ άλλων. Αντιστέκομαι στον πειρασμό να επεκταθώ στο πως αισθάνομαι προσωπικά για αυτό.

Τέλος θέλω να τονίσω ότι ο Χριστόφορος Μαυρόπουλος και ο Γιωργος Τσέλιος είναι φίλοι μου και χαίρουν της πλήρους εμπιστοσύνης μου όσον αφορά την ποιότητα τους σαν άνθρωποι. Είναι πολύ πιθανόν να ξαναδουλέψουν σε άλλες εταιρείες της οικογένειας μου. Επίσης όλα τα μέλη του ΔΣ χαίρουν της φιλίας μου και του σεβασμού μου,όπως άλλωστε και η υπόλοιπη παρέα ο Ροκάς, ο Βαγκ, ο Ντιντίς, ο Κηφισιώτης, ο Τάκης που μαζί ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια.

Εάν υποπέσει στην αντίληψη μου ότι άλλοι Πανιώνιοι προσβάλουν, συκοφαντούν ή τους χαρακτηρίζουν, θα το θεωρήσω σαν να προσβάλουν εμένα τον ίδιο, με ότι συνέπειες έχει αυτό.

Σε τέτοιες στιγμές είναι λογικό κάποιος στη θέση μου να ζητάει τη στίριξη του κόσμου. Αντί για αυτό όμως ζητάω μόνο το σεβασμό της παραπάνω επιθυμίας μου, είτε επειδή σας τη ζητάω εγώ, είτε επειδή όλοι έχετε δει το αδιαμφησβίτιτα τεράστιο έργο που έχουν επιτελέσει τα δυόμιση αυτά χρόνια για την αγαπημένη μας ομάδα.

Πλέον, θα κάθομαι στις παλιές θέσεις των διαρκείας μας μαζί με τον Χριστόφορο.


Κων/νος Τσακίρης
Πρόεδρος Ερασιτέχνη Π.Γ.Σ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: