ΑΠΟ ΤΙΣ 28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ...

«ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΟΛΑ ΚΟΚΚΙΝΑ & ΜΠΛΕ»! O ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ONLINE... στη διεύθυνση pan-ola.blogspot.com


Σάββατο 11 Αυγούστου 2007

Συνέντευξη Μίκαελ Ντελούρα στο "Goalnews"

Ο Μίκαελ Ντελούρα μιλώντας στον συντάκτη του Goal Κώστα Φιτσαντωνάκη

Είναι γνωστό σε όλους ότι το... όνομα από μόνο του δεν παίζει μπάλα μέσα στο γήπεδο. Γνωρίζουμε πάμπολλα παραδείγματα ποδοσφαιριστών, φημισμένων στο εξωτερικό, που έχουν σφυρηλατηθεί και έχουν αφήσει το στίγμα τους σε πρωταθλήματα όπως το ισπανικό, το ιταλικό ή το αγγλικό, που έχουν έρθει στα ελληνικά γήπεδα και έχουν λοιδορηθεί ή και... κυνηγηθεί ακόμα. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι αυτοί οι ίδιοι παίκτες δεν άξιζαν ή δεν είχαν το ειδικό βάρος να σταθούν επάξια στο ελληνικό ποδόσφαιρο, που τους «απομάκρυνε» διακριτικά από τις τάξεις του για τον τάδε ή τον δείνα λόγο.
Ο Πανιώνιος, πέραν της περσινής -αγωνιστικής- υπέρβασης που έκανε, ήτοι να εξασφαλίσει στην πρώτη σεζόν της προεδρίας του Κώστα Τσακίρη και παράλληλα της παρουσίας του Εβαλντ Λίνεν στον «κυανέρυθρο» πάγκο την έξοδό του στο Κύπελλο ΟΥΕΦΑ, προχώρησε και σε μία δεύτερη υπέρβαση, αυτή τη φορά στο μεταγραφικό τομέα.
Αν μη τι άλλο, το να φέρνεις στην Ελλάδα και δη στον Πανιώνιο -που όπως και να το κάνουμε, δεν είναι Παναθηναϊκός, Ολυμπιακός ή ΑΕΚ- έναν 22χρονο ποδοσφαιριστή, εν ενεργεία διεθνή με την εθνική Ελπίδων της Γερμανίας με παραστάσεις 4 ετών από την Μπουντεσλίγκα, ένα εκ των καλυτέρων ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, συνιστά υπέρβαση και... μαγκιά ταυτόχρονα.
Ο Μίχαελ Ντελούρα λοιπόν είναι ποδοσφαιριστής του Πανιωνίου πλέον και μιλάει για πρώτη φορά από τη στιγμή της υπογραφής του 3ετούς διάρκειας συμβολαίου του με τον Πανιώνιο, εξηγώντας -το κυριότερο- γιατί αποφάσισε σε ηλικία 22 ετών να αφήσει την Μπουντεσλίγκα και να έρθει στους «κυανέρυθρους».
Αλλά και για τον εβαλντ Λίνεν και το ρόλο που έπαιξε στη μεταγραφή, τον Κώστα Τσακίρη, τον τραυματισμό του, την επέμβαση που υποβλήθηκε στην Αθήνα, τον κόσμο του Πανιώνιου και τις φιλοδοξίες του...
- Είσαι 22 ετών, καλό όνομα στην πατρίδα σου και αποφασίζεις να έρθεις στην Ελλάδα για λογαριασμό του Πανιωνίου. Το ερώτημα είναι εύλογο. Γιατί;
«Μου λες δηλαδή ότι εκπλήσσεσαι που βρίσκομαι εδώ και αυτή τη στιγμή μιλάμε μαζί».
- Οπως και όλοι, θα ήθελα να μάθω τους λόγους που σε ώθησαν να πάρεις την απόφαση να παίξεις στην Ελλάδα...
«Πέρυσι έπαιξα στην Γκλάντμπαχ και ήταν μία καλή σεζόν για μένα. Εξι ματς πριν από το τέλος της σεζόν, τραυματίστηκα. Επρεπε να μείνω λίγο έξω, αλλά η ομάδα κινδύνευε με υποβιβασμό. Μου είπαν λοιπόν ότι πρέπει να παίξω γιατί με χρειάζονται. Με τον προπονητή είχα καλή σχέση και μετά από 3 βδομάδες του είπα ότι θα παίξω. Αυτό έγινε τέλη Μαρτίου, αν και ο γιατρός μου είπε ότι έχω λίγο υγρό στο γόνατό μου. Ομως έπαιξα για δύο βδομάδες νιώθοντας αφόρητους πόνους, έκανα συνεχώς ενέσεις και έφτασε η στιγμή που δεν μπορούσα άλλο. Εβαλα νάρθηκα στο πόδι μου για να είναι σταθερό το γόνατό μου και όταν γύρισα στη Σάλκε μου είπαν ότι είναι πολύ δύσκολο να παίξω στην ομάδα, διότι υπάρχουν πολλοί παίκτες στην επίθεση και έχουν πολύ υψηλούς στόχους. Είπα στον εαυτό μου: "Τι κάνω τώρα;". Κάπου εκεί ήρθε ο Πανιώνιος».
- Πότε έγινε η πρώτη επαφή;
«Λίγο μετά το τέλος της σεζόν. Ρώτησαν τον ατζέντη μου αν θέλω να έρθω στην ομάδα. Ολα αυτά έγιναν στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου. Για να είμαι ειλικρινής, δεν είχα ξανακούσει τον Πανιώνιο. Ηξερα τους Παναθηναϊκό, Ολυμπιακό και ΑΕΚ που έχουν παίξει στην Ευρώπη και είναι ομάδες που τις γνωρίζουν και εκτός Ελλάδας».
- Πώς σε έπεισαν;
«Μου είπαν ότι με θέλουν, με ξέρουν ως ποδοσφαιριστή και με εμπιστεύονται. Μίλησα με τον κ. Λίνεν και μου ανέλυσε τους λόγους που ο Πανιώνιος θα ήταν ένα πολύ καλό βήμα για το μέλλον μου. Μου είπε χαρακτηριστικά: "Στον Πανιώνιο θα μπορέσεις να κάνεις το επόμενο βήμα στην καριέρα σου". Του απάντησα ότι πονάω ακόμα και δεν θα ήμουν 100% έτοιμος στην αρχή της σεζόν. Μου είπε ότι στον Πανιώνιο θα έχω όλο τον χρόνο στη διάθεσή μου. Και ο κ. Λίνεν και οι άνθρωποι του Πανιωνίου μου έδωσαν να καταλάβω ότι θα με περιμένουν, όταν θα είμαι έτοιμος, να μπω να παίξω. Είχα μιλήσει με τον προπονητή της Λεβερκούζεν, αλλά μου εξήγησε ότι με ήθελε την επόμενη χρονιά. Με ήθελε και η Οσασούνα, αλλά δεν έγινε τίποτα ούτε και σε αυτή την περίπτωση. Αλλη ομάδα δεν θα μου έδινε αυτή την ευκαιρία, το ξέρω!».

«Πολύ απλός ο Τσακίρης»


Ο Μίχαελ Ντελούρα αναφέρεται και στον ιδιοκτήτη του Πανιωνίου, Κώστα Τσακίρη, από τον οποίο, όπως χαρακτηριστικά δηλώνει, εξεπλάγην.
«Ο κ. Τσακίρης αποτελεί έναν από τους λόγους που ήρθα στον Πανιώνιο. Εξεπλάγην από τη συμπεριφορά του. Είναι πολύ απλός, παρά το γεγονός ότι έχει τόσα πολλά χρήματα. Και το κυριότερο, δεν το δείχνει αυτό. Αυτό είναι σημαντικό. Θέλει να στηρίξει την ομάδα. Μου είπε τι ομάδα είναι ο Πανιώνιος και τι σκέφτεται για αυτόν. Μετά με έφερε με το προσωπικό του αεροπλάνο στην Ελλάδα. Αυτό ήταν η δεύτερη έκπληξη. Λες και ήμουν στην... Τσέλσι! Είναι ένας άνθρωπος που θέλει να κάνει τον Πανιώνιο μεγάλο. Οχι τώρα, σε 2-3 χρόνια».


«Ηρθα σε μία...πεινασμένη ομάδα»


- Οταν ανακοίνωσες στην οικογένειά σου και τους φίλους σου ότι θα πας στην Ελλάδα και τον Πανιώνιο, ποια ήταν η αντίδρασή τους;
«Μίλησα με τους γονείς μου και την κοπέλα μου. "Εσύ ξέρεις τι είναι καλύτερο για σένα. Ξέρουμε ότι θα πάρεις την σωστή απόφαση" μου είπαν οι γονείς μου. Με ενθάρρυναν να έρθω εδώ. Οι φίλοι μου όταν άκουσαν ότι θα έρθω στην Ελλάδα, με ρώτησαν: "Πού πας, στον Παναθηναϊκό;" (γέλια). Τον Πανιώνιο δεν τον ήξεραν, αλλά ήταν κάτι φυσιολογικό».
- Τι μπορεί να πετύχει ο Πανιώνιος φέτος;
« Η ομάδα έχει ποιότητα, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Δεν θέλω να πω τι θα πετύχουμε, γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει το μέλλον. Αν είμαστε ενωμένοι και δυνατοί, μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Αυτό που είδα στη Γερμανία, πριν υπογράψω, ότι στον Πανιώνιο υπάρχουν νέοι και... πεινασμένοι ποδοσφαιριστές! Υπάρχει φιλοδοξία στην ομάδα και όλοι θέλουν να βελτιωθούν ατομικά, αλλά και να κάνουν ακόμα καλύτερη την ομάδα. Πέρυσι κατέκτησε την 5η θέση και φέτος θα είναι πιο δύσκολα τα πράγματα. Αλλωστε, το δυσκολότερο είναι όταν φτάσεις κάπου, να διατηρηθείς εκεί. Το σημαντικό σε μία ομάδα κατά τη γνώμη μου είναι να μην αλλάζει συνεχώς τους παίκτες της και να κάνει κάποιες προσθήκες στο ρόστερ της κάθε χρονιά. Αυτό που κάνει δηλαδή ο Πανιώνιος. Και που δεν γίνεται σε καμία περίπτωση στη Γερμανία, όπου όλα αλλάζουν συνεχώς...».
- Είναι και η πρόκληση του ΟΥΕΦΑ φέτος...
« Ναι, δεν σου κρύβω ότι αυτός είναι και ένας από τους λόγους που επέλεξα να έρθω στην ομάδα. Θεωρώ ότι μπορούμε να προκριθούμε στους ομίλους και μετά να δείξουμε σε διεθνές επίπεδο τι μπορούμε να κάνουμε. Και αν είμαστε λίγο τυχεροί, να προχωρήσουμε ακόμα παραπέρα! Στην Ευρώπη όλοι βλέπουν αυτά τα παιχνίδια και μπορεί πιο εύκολα να έρθει μία πρόταση για κάποιον ποδοσφαιριστή. Αν ο Πανιώνιος είναι καλός, τότε μπορεί να έρθουν προτάσεις για κάποιους παίκτες και η ομάδα να κερδίσει χρήματα. Και κατόπιν ο Πανιώνιος μπορεί να δυναμώσει και άλλο με αυτή τη διαδικασία, να γίνει πιο ισχυρός. Και τότε, στον Πανιώνιο θα μπορούν να έρθουν και άλλοι παίκτες από το εξωτερικό, με καλό όνομα».


«Πίσω από τον επιθετικό»


- Η θέση που σου αρέσει να παίζεις;
«Επαιζα πάντα στη δεξιά πτέρυγα της επίθεσης στη Γερμανία. Στην Γκλάντμπαχ, έπαιξα για δέκα παιχνίδια στο κέντρο, πίσω από τον επιθετικό και έχοντας δύο συμπαίκτες μου στα άκρα (σ.σ. όπως ακριβώς το 4-2-3-1 του Λίνεν!). Νομίζω ότι αυτή είναι η καλύτερη θέση για μένα. Βεβαίως ο κ. Λίνεν αποφασίζει. Νομίζω ότι έτσι μπορώ να είμαι επικίνδυνος για τον αντίπαλο».
- Πότε υπολογίζεις να είσαι έτοιμος μετά την αρθροσκόπηση που υποβλήθηκες;
« Θέλω να παίξω το δυνατόν γρηγορότερο, αυτό είναι σίγουρο. Μου είπαν ότι θα χρειασθούν 3 βδομάδες και τώρα έχει περάσει μία βδομάδα και ήδη κλωτσάω την μπάλα. Σε δύο βδομάδες θα δούμε πώς θα πάει, πώς θα νιώθω και ίσως είμαι έτοιμος στην πρεμιέρα. Βεβαίως, ίσως να μην είμαι 100% έτοιμος από φυσική κατάσταση. Ή από την άποψη να γνωρίζω την ομάδα, τον τρόπο παιχνιδιού της, τους συμπαίκτες μου. Ισως χρειαστεί λίγο χρόνος. Προσωπικά, όταν δεν νιώθω 100% καλά, από κάθε άποψη, δεν μπορώ να αποδώσω αυτό που θέλω και μπορώ».
- Ενα μήνυμα για τον κόσμο του Πανιωνίου;
«Οτι δεν θα είμαι ο... τύπος που ήρθε από τη Γερμανία και την Μπουντεσλίγκα και θα το... παίζει κάπως. Ούτε ο παίκτης που θα σκοράρει 15 ή 20 γκολ. Θέλω να βοηθήσω τον Πανιώνιο, να παίξουμε καλό ποδόσφαιρο. Δεν θα είμαι ο ποδοσφαιριστής που θα περνάει όλο το παιχνίδι από εμένα. Ο κόσμος μας πρέπει να μας στηρίζει, γιατί όταν γίνεται αυτό, παντού στον κόσμο, μία ομάδα πηγαίνει καλά».


«Αλλα δύο χρόνια ο Λίνεν!»


Η κουβέντά μας με τον Μίχαελ Ντελούρα έβγαλε τρόπον τινά και μία ευχάριστη είδηση για τον κόσμο του Πανιωνίου, αλλά και για όσους χαίρονται να βλέπουν τους «κυανέρυθρους» να παίζουν ποδόσφαιρο.
«Λίγο πριν αποφασίσω να έρθω στον Πανιώνιο, όπως σου είπα, μίλησα με τον κ. Λίνεν, που μου έλεγε συνεχώς: "Στον Πανιώνιο θα μπορέσεις να συγκεντρωθείς μόνο στο ποδόσφαιρο. Δεν είναι σημαντικό στον Πανιώνιο να είσαι πρωτοσέλιδο".
Πριν από λίγο καιρό γνώρισα και τη γυναίκα του κ. Λίνεν και μου είπε ότι ο κόουτς θέλει να υπογράψει για άλλα δύο χρόνια στον Πανιώνιο! Ο κόουτς νιώθει καλά στην ομάδα και θέλει να τη βοηθήσει ακόμα περισσότερο. Χωρίς αυτόν δεν θα ήμουν εδώ τώρα!» αποκαλύπτει ο Ντελούρα για τα άμεσα σχέδια του Γερμανού τεχνικού, με την επιθυμία του κ. Τσακίρη βεβαίως να είναι σαφέστατα η παραμονή του Λίνεν για πολλά χρόνια ακόμα στη Νέα Σμύρνη.
- Η γνώμη σου για τον κ. Λίνεν;
«Καταλαβαίνεις ότι δεν θα μπορούσα να πω κάτι αρνητικό γι αυτόν. Το ποδόσφαιρο είναι η ζωή του. Είναι επαγγελματίας 100% και απ ό,τι κατάλαβα του αρέσει που στον Πανιώνιο έχει πλήρη ελευθερία για να κάνει όλα αυτά που μπορεί και γνωρίζει. Νιώθει σαν ελεύθερο πουλί! Είμαι υπερήφανος που τον είχα προπονητή και που θα ξαναδουλέψουμε μαζί στον Πανιώνιο. Είναι πολύ καλός προπονητής, έμπειρος, έχει δουλέψει και εκτός Γερμανίας και γνωρίζει άριστα τις απαιτήσεις του σύγχρονου ποδοσφαίρου».
- Ποιες είναι οι προσωπικές σου φιλοδοξίες στον Πανιώνιο;
«Καταλαβαίνω που το πας! Δεν βρίσκομαι εδώ για να "δείξω" αποκλειστικά τον εαυτό μου στις μεγάλες ομάδες. Θέλω να βοηθήσω τον Πανιώνιο να "μεγαλώσει", να είμαι μέρος αυτής της διαδικασίας που μου περιέγραψε ο κ. Λίνεν και ο κ. Τσακίρης. Να είμαι εδώ και για παραπάνω από 2 ή 3 χρόνια! Να κατασκευαστεί το καινούριο γήπεδο και όπως σου είπα ο Πανιώνιος να γίνει μεγαλύτερος. Να θέλουν να έρθουν στην ομάδα και άλλοι μεγάλοι παίκτες».


Πηγή: Εφημερίδα GoalNews, www.goalday.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: